IV ФЕСТИВАЛЬ КІНО ТА УРБАНІСТИКИ «86»

28 КВІТНЯ - 2 ТРАВНЯ 2017 РОКУ, МІСТО СЛАВУТИЧ

Донецькі рейвери і кіно зі Сходу: як у Маріуполі пройшов фестиваль «86: Післямова»

У перші вихідні вересня у Маріуполі відбулася прем’єра кіноальманаху MyStreetFilms-Рубіж про місто та життя місцевих жителів. Окрім кінопоказів та презентацій за участю режисерів під час «86: Післямова» також пройшла унікальна рейв-вечірка за участі донецької андеґраундої групи Prizma.

 

«У Маріуполі на показі MyStreetFilms-Рубіж був аншлаг. Співробітники кінотеатру не встигали доставляли стільці, бо навіть під час сеансу доходили нові люди, – розповідає співзасновниця фестивалю «86» і продюсерка проекту MyStreetFilms Надія Парфан. – Аудиторія була розмаїта: з одного боку, творча молодь зосереджена довкола місцевої Платформи ТЮ, з іншого – люди у віці 50-60 років – друзі і родичі героїв фільмів, більшість з яких працювала або й досі працює на заводах. Після показу відбулася гаряча і надзвичайно цікава дискусія. Люди реагували емоційно і дуже тепло. Здебільшого, їх зворушило побачене. Але думки розійшлися щодо тих кадрів, де задокументовані вибухи та інші сумні події, що сталися в місті після 2014 року. Локальний контекст в цьому плані завжди дуже хвилюючий: місцеві бачать на екрані те, чого не впізнають у Києві чи за кордоном».

 

Після кіносеансу режисери розповіли городянам, чому вирішили зняти кіно про Маріуполь, адже аж три фільми MyStreetFilms-Рубіж були присвячені цьому місту («Ма» Марії Стоянової, «Я і Маріуполь» Пьотра Армяновского та «Металурги» Євгена Нікіфорова).

 

За словами Євгена Нікіфорова, Маріуполь зацікавив його тим, що у місті представлена одна з найкращих колекцій мозаїк радянського періоду. Він досліджував їх по всій країні протягом чотирьох років. Одна з найцікавіших мозаїк знаходиться на центральному залізничному вокзалі Маріуполя, про яку розповідає Нікіфоров у стрічці «Металурги». «Хвилююче привозити фільм туди, де він був створений і показати місцевим жителям. До того ж в залі був присутній головний герой фільму, який привів родичів і друзів на показ. Маріуполь став першим місцем, де обговорення і дискусія після побаченого була настільки живою і динамічною. У якийсь момент ситуація навіть почала виходити з-під контролю і розмова велася на підвищених тонах. Був і конструктив, і хвалебні відгуки. Сподіваюся, ці покази були корисними і ми змогли підняти важливі питання, показати іншу точку зору», – каже автор документалки.

 

Пьотр Армяновський зізнався, що 20 років назад саме у Маріуполі вперше побачив море. І у своїй роботі «Я і Маріуполь» показує, як повернувся у місто свого дитинства. Фільм «Ма» Марії Стоянової викликав гарячі суперечки у зв’язку з політичними та військовими подіями в місті останніх років. Але, як зізналася авторка стрічки, в першу чергу це універсальна історія стосунків матері та доньки.

 

Всього під час третьої кіномайстерні MyStreetFilms-Рубіж, організованої міжнародним фестивалем «86», було створено 12 короткометражниї стрічок. Молоді режисери разом з досвідченими майстрами спеціально звернулися до теми рубежу і розповіли історії з Донецької та Луганської області.

 

Окрім кінопрограми в межах «86: Післямова», у Маріуполі також пройшла унікальна вечірка від гучної донецької андеґраундої групи Prizma. Діджеї, що організовують підпільні рейви в окупованому місті, спеціально приїхали до Маріуполя. Унікальність події в тому, що це був хіба не перший раз за 3 роки, коли донецькі діджеї грали разом з маріупольскими. Місцеві таланти не тільки гостинно прийняли прогресивну молодь із Донецька, а й разом запалювали танцпол – так, що маріупольскі рейвери не залишали захід до ранку. Самі музиканти вважають це чи не найяскравішою ілюстрацією подолання рубежів та відкриття нових імен на маріупольській електронній сцені.

 

«Як і всі люди, що проживають на даний момент в Донецьку, ми зіткнулися з тим, що у нас немає дійсно хороших місць в яких можна зібратися з друзями, відволіктися від конфліктів, але головне – потанцювати. Ми вирішили не чекати поки хтось почне займатися організацією тусовок, а організували їх самостійно. Ми аполітично налаштовані, але все ж як творців музичного, а значить культурного проекту, нас дуже зачіпають ті «межі», які зараз присутні в усьому світі, які тою чи іншою мірою перешкоджають культурному обміну», – розповідають представники Prizma.

 

«86: Післямова» продовжує свою подорож східною Україною. Наступні покази пройдуть у Слов’янську, Рубіжному, Сєвєродонецьку, Костянтинівці, Лисичанську і Краматорську з 8 по 10 вересня.

 

Подробиці та розклад усіх подій шукайте тут.